Listening to Otis Redding at home during Christmas. I've got dreams to remember.

ÅRET.


Hur har året nollnio varit för dig? - Över lag, ganska bra.

Bättre än förra året?- Vet inte, men förmodligen.

Någonting du aldrig kommer glömma nollnio? - Massa saker, men mina hårklippningar kommer jag definitivt inte glömma.

Har du flyttat under år nollnio? - Nej.

Har du hittat en ny låt som du älskar? - Haha, jag har skaffat runt 7 nya album 09, så en och annan låt har det blivit. Plus att Spotify kom och ändrade allt.

Isåfall vilken? - Vet inte, ny låt varje dag. Just nu lyssnar jag på Otis Redding.

Har du druckit alkohol? - Ja.

Har du kysst en främling? - Nej.



KÄRLEK.



Hur har din kärlek varit nollnio? - Obefintlig.

Har du varit kär? - Nej. Eller jo, nej jag vet inte. Inte i rätt person i alla fall.

Har du sagt jag älskar dig till någon? - Inte till någon som inte är familj.

Har någon sagt jag älskar dig till dig? - Ja.

Har du haft ett hemligt förhållande? - Bara med mig själv.



SORG&HÄMND.



Har någon i din närhet tagit självmord? - Nej.

Har någon i din släkt avlidit? - Ja.

Har du slagit någon på riktigt med knytnäven? - Haha, min syster. Sen tror jag inte jag slagit någon med knytnäven just.

Varit i slagsmål? - Haha ja.



PERSONLIGT.



Har du gjort någonting du ångrar? - Ja.

Isåfall vad? - Usch, det tänker jag inte berätta.

Har du skämt ut dig? - Tror det.

Har du ljugit för en vän? - Vet inte, men förmodligen någon vit lögn.

Har du varit ute en hel natt? - Jepp. På båda sätten.

Har du blivit tagen av polisen? - Haha nej.

Har du sovit i samma säng med någon av det motsatta kön? Vet inte, men jag tror inte det faktiskt.

Har du sovit i samma säng med ngn i samma kön? - Jadå.



SKOLAN&FRITIDEN.



Vilken skola går du på? - Ale gymnasium (och Strömsskolan).

har någon varit elak mot dig i skolan? - Ja. Och jag ångrar att jag inte gjorde vissa elaka saker tillbaka. (Kolla på filmen Otis så förstår ni vilka saker jag menar). Ström menar jag alltså då.

Hatar du ngn på din skola? - Inte den nya, men en hel del på den gamla.

Har du gjort ngt framsteg? - Ja, jag är mycket mer vänlig och mindre aggressiv nu.

Haft alla rätt på ett prov? - Ja, jag är ju naturare.



VÄNSKAP.



Har du träffat nya vänner? - Ganska oundvikligt när man börjar på ny skola, men ja. (Andra vänner med).

Har du förlorat en vän? - Det vet jag inte. Ingen jag saknar speciellt i såna fall.

Har du fått tillbaka kontakten med en gammal vän? - Oliver (:

Har du ljugit för en bästa-vän? - Nej. Inte vad jag kommer ihåg, och då kan det inte ha varit så viktigt.

Har du haft en relation med en vän? - Nej. Eller va? Typ kärleksrelation nu va? Nej isf.

Har du många killkompisar? - ”Många”? Vet inte, hur många är många?












Sitter och lyssnar på Otis Redding. Han är bra runt jul.
Okkervil Rivers version av I've got dreams är dock min favorit.

Skulle åkt till Thn idag men det blev inte så. Så mer The Sims för mig.

Önskar att jag kunde hoppa in i OC och ha lite Chrismukkah, det hade varit härligt. För den högtiden går inte att appilcera i det verkliga livet, om man inte är väldigt rik det vill säga. Då funkar det säkert jättebra.

Tänk om man vore rik, då skulle man bli populär och ha mer tid till sig själv och bli perfekt och göra allt man ville. Det är pengar som gör en lycklig.
Så God Jul. Jag vill ha en filmorgasm och endast Tim Burton kan ge mig den. Så skicka hit hans filmer i julklapp, tack.

Dagens låttips:

A Christmas Duel

The Hives är ju alltid på tipslistan, men runt jul sådär kan det ju vara trevligt med denna.
Några andra som alltid är på tipslistan är The Killers, så här. A White Demon Love Song.


Kommentarer
Postat av: Old_friend_Ollie

Jaaa, jag räknas som en gammal vän, vi har connectat bra detta året :D :D



och jag borde stå med nånstans på killkompisar..

2009-12-22 @ 22:15:05
Postat av: Old_friend_Ollie

Yeeeey! :D

2009-12-25 @ 13:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0