Åsikter och en jävla massa skit.

Idag är det åska på gång, så jag måste snart dra ur jacket. Men tills jag måste ska jag läsa lite P&P. Idag var en tidigare dag, även om jag inte riktigt vaknat än. Gick upp klockan 08.00 ungefär, så det blir en lång läsar-dag ur dvärgboken.
Det är också exakt en månad kvar tills jag fyller år. Exakt hur lång en månad är vet jag inte, men så längt är det.

Jag lyssnar på Joe Turner, en jazzig typ med härlig stil. Vanligtvis tycker jag inte så mycket om just så starka blues- och jazz-låtar med blåsinstrument och den där fadderullan. Men pianot är något jag är ett fan av.
Vid Amy Winehouse drar jag min gräns, det är det närmsta jag kommer gammaldags musik på det sättet. Men jag tror att någonstans när man sjunger "when I get high, I like to take all my friends by my home" följt av "thats why I spend all my sundays at home" så har man mig fast...

Så dagens tips/råd/musik/artist är Joe Turner.

Sedan har vi ju såklart det eviga tipset om Magnus Betnér, killen som vet vad han tycker. För min egen del tror jag att jag också kunde göra det. Problemet är bara att jag inte riktigt vet vad jag tycker, då jag saknar mycket information om saker. Och till skillnad från honom brukar jag försöka hålla mig politiskt korrekt, något som verkar helt omöjligt om man vill ha någon form av riktig åsikt och inte bara snacka samma skit som alla andra. "Jag skulle inte gjort så, men alla gör som de vill"- snacket är det jag menar på nu.
Så nu ska jag läsa lite, hejdå. För fan.

Men först en random bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0