Twilight? More like Twi-shite....

Jag måste bara tala ut lite om Twilight-serien.

Jag har läst ut serien nu (någon vecka sedan) och har verkligen fått nog nu. Vad är det för skitbok? Breaking Dawn var ju den dåligaste av alla.
Kanske var det mitt fel, som efter Eclipse förväntade mig något stort och brilliant, att jag blev så besviken. Men det kan knappast vara mitt fel att serien "peak:ade" i tredje boken och kollapsade i fjärde.

Utan att ge bort för mycket, (jag tycker inte om när andra gör det, så varför skulle jag) så kan jag nog lugnt säga att mittenboken i boken är som en skräckbok (sista delen av första boken med). För de som inte är insatta, i sista Twilight-boken är det tre böcker.
Och även om min favoritkaraktär är Jacob, har Stephenie lyckats förstöra den delen för mig med...

Hela den delen ville jag bara skrika och spy och skälla på idioterna, men jag visste att jag var tvungen att fortsätta om jag någonsin skulle få ut det ur huvudet. Och bättre blev det ju i alla fall... Inte bra men bättre...

Så, ursäkta mig om jag är lite över vampyr-grejen ett tag. I alla fall de vampyrerna.

Nu känns det bättre, nu ska jag kolla på de senaste avsnitten av True Blood (säsong 2).

(Även om denna frisyr är med "viking", så tycker jag bättre om den nya frisyren).

Kommentarer
Postat av: icka

hahha., joo, jag kan hålla med dig LITE att den slutade dåligt. och jag säger bara JACOB är helt klart den bästa karaktären. :P haha, men jag kommer fortsätta älska twilight böcekrna och filmerna hur mkt som helst ;) hhahaa

2009-07-31 @ 13:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0