Reveiws.

Okej, så här kommer

The Reveiws

Första filmen vi såg var Låt den rätte komma in.
Det var lätt den bästa av dessa tre, men som alltid hade man ju saker man tänkte på.
Flickan i filmen, Eli, ska vara vacker. Detta står det på baksidan av filmen.
Men speciellt vacker tycker inte jag att hon är. Hon är ju inte ful (även om hon har sina stunder), men det känns ändå som att det var samma grupp människor som gjorde posters till Twilight, som fick bestämma vem som skulle spela Eli.
(Jag ursäktar min överanvändning av ordet "som").
Det andra jag tänkte på var att killen som spelade Oskar måste haft någon form av sjukdom(eller i alla fall problem), som gjorde att han snorade hela tiden. Eller så var det en del av filmen.

Andra filmen vi såg var College.
Det var Drake Bell som spelade huvudrollen, vilket inte höjde mina förhoppningar direkt...
Ganska snabbt in i filmen förstår man att framsidan inte riktigt stämmer med själva filmen, då han är en tönt med konstiga polisonger och dubbla tröjor (genom hela filmen!). Fast att han inte fattar att man kan ha bara tee eller piké, och inte båda samtidigt, kanske är hans charm eller något, jag vet inte...
En annan grej var att hans ena vän är inte bara ful, men tjock också. Inget emot tjocka fula människor(sålänge de inte är nära mig), men hans "Stifler"- beteende verkar inte riktigt stämma, då det känns som att de som har ett sådant ego, oftast ser bra ut. Alltså får de vad de vill ha(tjejer).
Men i min värld skulle ingen (kille elelr tjej) som är ful, jobbig och seriöst överviktig få en partner. En normal partner alltså.
Sen om han möter något freak på Internet är det väl kul för honom.
En annan grej jag störde mig på (men det kanske bara är jag), var att de enda som faktiskt såg bra ut i filmen, var elaka och konstiga.

Den tredje och sista filmen vi såg var Welcome to the jungle...
Tänker inte ens märka ut namnet eftersom det var en så jävla dålig film.
Omslaget var jättebra och framsidan sa vackra, lovande ord som "kanske den mest skräckinjagande filmen jag sett det senaste årtiondet".. Jo kanske, men då får man se jävligt lite filmer. FFS, jag blev räddare när jag kollade på Braindead. Och då var det bara för att jag var så liten.
Jag kan ju beskriva upplevelsen lite lätt...
Man sitter första delen av filmen och väntar på att det hela ska komma igång. Slut.
Mer ingående? Okej........
Först får man se när de snackar en jävla massa, sedan åker de iväg på en resa. En resa efter en kille som bott i djungeln i 30 år typ.
Väl där åker de runt som idioter, helt oerfarna och två av de fyra dricker konstant.
Sedan går de in i djungeln, trots att de precis läst om kannibaler som bor där... Yey. Väl inne fortsätter supandet i hälften av gänget.
En kille tar en döskalle från en gammal grav, trots varningar. Vid det här laget i filmen är man ganska säker på att det säkert bara är en som kommer överleva. Man sitter mest och väntar på att de ska bli mördade och fly för sina liv.
Nämnde jag att det hela är filmat ur en hemvideo-vinkel? Jo, de går runt med två kameror och filmar allt. Jag vet inte varför man skulle vilja göra det men okej...
De börjar bråka eftersom de två som super och röker och stannar uppe hela nätterna gör just allt det jag skrev. Så de två, vi kan kalla dem "luffarna", bygger en flotte (trots varningar) och sticker. De tar med sig all mat, tändare och en kamera (hurray).
Nu tänker man att filmen ska komma igång, att det ska hända något spännande.
Och det gör det också.
De får syn på en inföding målad vit och med ett spjut. Och sedan flera stam-medlemmar.
och de GÅR MED FLOTTEN LÄNGS MED FLODEN! WAAAAH!
UTAN ATT SÄGA NÅGOT!! WAAAH!
Some scary shit right there...
Sedan väntar man bara på att de dumma människorna går i land och blir dödade.

Meanwhile, hos det andra "laget", är det lugnt.
De bygger också en flotte och åker efter de andra.
Efter ett tag blir de också förföljda, de hittar luffarnas grejer och hittar sedan en död.
Man får sedanse ett klipp där man ser dessa två mitt i natten, samtidigt som man hör en luffare skrika på hjälp.
Nu tänker man kanske "yes! Nu ska de hjälpa sin vän och så blir det like action!". Men nej. De lyssnar bara på hans skrik.
När de väl går fram till honom har han inga ben eller armar. Så de dödar honom (man kan ju inte springa hem igenom djungeln med någon på ryggen liksom).

Tycker du att man väntat lite länge på att filmen ska börja nu? Jag med.
Så, de fortsätter gå. De går in i en by (djungelby), och de blir vänligt behandlade. Kanske att filmen börjar bli bättre nu.
Men när tjejen som varit så pessimistisk plötsligt börjar tro att de kan klara sig, fattar man att det inte blir så.
Stammen bjuder upp till dans och de går upp. Killen dör, tjejen dör.
Det sista man ser är en vit snubbe som ska stämma in på killen de letade efter.

Jag brydde mig inte om att hålla inne detaljer eftersom jag inte tycker någon ska se skitfilmen.
Men en sak jag stör mig på förutom hela filmen, omslaget och beskrivningen av filmen, är två saker.
Ett, deras filmkameror är otroligt bra för att vara såna man köper hem själv (inte för att jag tycker att de skulle använt skitkameror men man kan ju i alla fall vara realistisk) (å andra sidan är det inte mycket i filmen som är realistiskt så wtf).
Två, och detta är mitt största problem med filmens existens, är det faktum att det är en "hemvideo". Eller det faktum att alla dog. Man kan välja där, för oavsett så reser det en stor fråga.

Hur i helvete kan det bli en film, om det skulle föreställa en hemvideo av en dokumentär? Alla dog ju, mitt inne i djungeln. De sista som hade kamerorna var stammen, och alla som åker dit dör ju, så hur skulle någon kunna hitta filmerna?
Filmen skulle vara ett omöjligt uppdrag att göra... Så vi kanske ska göra en film där Tom Cruise åker dit och hämtar dem. Vi kan kalla den Mission Impossible XIIV, eller Mission Impossible - Jungle Edition.

För att nu ska veta säkert vilken film ni inte ska titta på tar jag med en bild. Men blanda inte ihop den med de andra två, då de var (speciellt den första) sevärda.




För övrigt diggar jag Oskar, speciellt hans frisyr som påminner mig om Bröderna Lejonhjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0