Stephenie probably wants to hurt you now.

Kollade på Twilight idag, efter att ha läst ut boken. Av den anledingen skriver jag nu.

Den filmen är en besvikelse som saknar ord. Nej, faktiskt så tror jag att den skapade ett nytt uttryck. För nästa gång jag är riktigt, riktigt besviken på någon, ska jag bara säga att den personen har gjort en Twilight.

Så dålig är den.
Filmen i sig är väl inte så dålig, förutom den väldigt konstiga delen där de plötsligt är vänner men inte kan vara vänner. Den är ganska förvirrande om man inte läst boken och vet att de har pratat mer än 2 gånger.
För i filmen är det bara
Biologin- Normal- Bilkrasch- Tjafs på sjukhuset, och sen "Vi kan inte vara vänner"- stadiet... Sedan har de slösat så lång tid på James- delen, som inte ens stämmer det heller. Och dessutom har de lagt till scener och saker som inte finns med i boken, något som är väldigt onödigt tycker jag.
Enligt mig ska första delen handla ingående om Bella och Edward, och andra delen om att bli jagad.
Att de också tagit ur massa bra repliker är också synd och att hon som spelar Rosalie är ful (jämfört med hur man tänker sig i boken) är bara irriterande.

Nej, jag hade nog kunnat klaga på denna filmen hur länge som helst, men jag ska låta bli då jag faktiskt har annat att göra än att sitta och fundera ut alla fel i filmen förutom de uppenbara (ovanstående).
Och jag vill också skriva att jag tycker att skådespelarna är bra, nästan alla passar perfekt (utom Rosalie, Eric, Laurent och Carlisles hårfärg). Men sättet de agerar i filmen är inte som i filmen så jag kan därför inte bli övertygad.

Plus att delarna när de flåsar till varandra är lite skrattretande, då jag bara kan tänka på hur det måste sett ut när de spelade in det.

Hur folk kan bli besatta av filmen, förstår jag verkligen inte. Bättre förstår jag de som kallar böckerna "The red and black Bible", även om det faktum att det fanns folk som verkligen gör det inte framkom till mig förrän för några dagar sedan.

Jaja, jag får väl ge mig nu, även om jag fortfarande har stora problem med filmen.... Jag fruktar hur New Moon kommer se ut, då jag sett en trailer som inte heller stämde med boken.

Varför de har fått Edward att se så grotesk ut på bilden är något jag aldrig kommer förstå heller... De vet ju själva att han ska vara "vacker" och inte se mordisk och "ringaren i Notre Dame"- aktig ut.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

jag fattar inte varför förstakyssen-scenen i filmen är helt och hållet utbytt. Det var en absolut korkad ändring. Men, ja , jag kände i princip som du efter att jag sett filmen. Den är så dålig i jämförelse.

2009-07-13 @ 21:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0