RGMJFSLBPRMCHDCZQ, all goodlooking fellas.

Såg på en film igår tillsammans med systern min.

Kommer inte ihåg vad den hette på svenska men på engalska heter den i alla fall RV.
Den gick på 6an och var den där typiska familjekomedin. Där pappan gör tokiga saker och allt går snett.
Det verkar som att det endast finns två olika sorters familjekomedier, Dr.Dolittle och denna typen.
Vad jag menar med detta är när pappan (eller båda föräldrarna) vill göra något med barnen, som ofta involverar en husvagn, husbil eller som i detta fallet en husbuss.

Det hela börjar med en "svensson svensson" och "Berts sommarlov"- känsla, när de ska backa ut med skiten mitt i ett villaområde. Sedan escalerar det hela och det man tyckte var överdrivet i början börjar likna en dokumentär.

I filmen täcks pappan i bajs, blir rånad på sin dator, ljuger för sin familj(det verar vara "sensmoralen" i filmen "inte ljuga!"ajabaja där), han bråkar med tvättbjörnar, förstör husbussen(vad annars?), kör upp den på ett berg, rullar ner den i en sjö, blir överkörd av den och så kör den över(och plattar till) två personbilar.

Det som gjorde att jag fortsatte titta var (förutom brist på annat att titta på) att Dexter kom efteråt.
Sedan var det vissa karaktärer som jag tyckte om i filmen (varav ingen var huvudpersoner).
Dels gillar jag Will Arnett, men mest tyckte jag om Hunter Parrish(inte bara för namnet).

Och det som var bra med honom var, tyckte jag, att han spelade en snäll gosse. Oskyldig och from.
Till skillnad från i Weeds, som är, förutom Freedom Writers, det enda stället jag sett honom på.

Sedan ser han ju bra ut, vilket gjorde det ännu trevligare.

Men det fanns en sak som jag tyckte var roligt med filmen, och det var att det var många man kände igen. (För att göra det enklare kan jag skriva ett exempel på vart jag känner igen personerna ifrån)
Först var det ju pappan, Robin Williams, Flubber.
Dottern, JoJo, Too lottle too late.
Sonen, Josh Hutcherson, Zathura.
Mary Jo Gornicke, Kirstin Chenoweth, Pushing Daises.
Earl Gornicke, Hunter Parrish, Weeds.
Todd Mallory, Will Arnett, Let's go to prison.
Joe Joe, Matthew Gray Gubler, Criminal Minds.

Sedan kommer jag inte ihåg någon mer, så det får bli allt.

Dexter var i alla fall bra. Creepy smiley-face.







Det var allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0