Med dig och mina katter.

Två låtar idag.

Trubbel. Den Håkan Hellström-iska versionen.
It takes a fool to remain sane. Av The Ark.

Sedan har vi lite Joe, Sounds och annat.

Jag slogs ned ännu ett snäpp på skalan förut. Så viljan att bara krypa omkring i sängen hela dagen är än större än när jag vaknade.
Om man kunde, jag vet inte, bo i sina tankar, drömmar och böcker. Utan att vara sinnessjuk, förstås. 
Frågan är ju varför man gjorde böcker bättre än livet själv, var det ett elakt skämt mot mänskligheten och vårt svaga sinne, som allt för lätt böjs under bra litteratur och ger med sig när besattheten trycker på? Kanske någon själv mentalt sjuk skrev den bästa boken som finns, bara för att få se människor knäböja sig framför den och bli lika galna som personen själv. 

Kanske är Stephaie Meyers inte alls en trevlig tjej utan en psykopat. (I så fall är hon helst plötsligt het)

Fast å andra sidan är det inte många skapare (av böcker, filmer, musik, tavlor) som är riktigt "riktiga". Inte de som blir något. Där måste jag väl ändå ha en fördel, det måste ju finnas något jag kan skapa med hjälp av min korrupta hjärna. 
Man kan gräva sig djupare i detta om man vill men just nu känner jag mest för att skrota runt tyst i mitt eget huvud utan att dela med mig. För vissa saker jag tänker på kan jag inte dela med mig av.
Dessutom ska jag äta nu. Så varde ljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0