Pirate in a milliondollar movie

Visst är det irriterande när man ska kolla på en film eller serie på internet och det inte funkar?
Det är så jobbigt, som nu, nu har jag sett samma del av filmen över tre gånger för att vissa länkar inte funkar.
 
Och man ska ju inte behöva bli hederlig för att kolla på film och betala för sig. Hade jag velat betala för filmen hade jag gårr på bio, vilket jag inte gör eftersom det är överpris. Jag tycker inte att man ska få ladda ner hur som helst, men om man vill veta om filmen är bra är det ju väldigt praktiskt.
Jag tycker synd om filmskaparna, det gör jag verkligen. Det måste vara svårt att få ut en film nu för tiden, inte bara för att det är så mycket film och människor världen över, men nu tar folks en filmer gratis.
Om vi säger att en film har en budget på 10.000 000 dollar och man gör en bra film av det, man kanske tar lite av ens eget sparkapital för att ha råd med de där speciella smörgåsarna som huvudpersonen i filmen vill ha.
Vi säger att filmen är jättebra, alla tycker om den. Men istället för att folk köper biljetter till bio eller köper den online, i affären osv, så tar de den rakt från internet, gratis.
Om man fortsätter ta och ta och ta måste man ju förstå att filmskaparna inte kommer ha råd att göra filmer med specialeffekter och bra kameror längre.
Snart kommer väl alla filmer se ut som Våra bästa år blandat med The blob.

Med allt detta sagt, tycker jag ändå att det är bra att det finns gratisfilm att kolla på. Och att det kan vara svårt att hitta gör det väl bättre för då kanske vissa inte orkar leta fram den.

Aja, åter till filmtittandet.
Goodbye.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0