Fördommar

Fördommar
Jag älskar dom...
Men bara mina egna, alla andras kan dra åt helvete.
 Jag gillar fördomen "alla som inte dansar är våldtäktsmän"
Jag hatar fördommar om Sverige, att vi heter Inga och bor på bergstoppar och joddlar...

Alla älskar fördommar, alla har fördommar, det är så vi klarar av att sätta folk i fack. För man kan inte träffa alla männsikor på jorden, man måste ha något sätt att sortera alla dessa personer.
Jag sätter t.ex. Amerika i ett fack med namnet "Korkade". Jag vet att det finns smarta, trevliga människor där. Men majoriteten av det jag sett har varit att folk där är korkade.
Och de smarta vetenskapsmännen/kvinnorna, de tänker jag inte på som amerikaner. Jag tänker att de förmodligen bor där men kommer från något annat land.
Har du problem med det, fuck you.

Och folk som tar åt sig av sådant som inte är menat att beröra dem, det säger ganska om dem eller hur?
Jag tror inte blondinbella tar åt sig, jag tror inte att hon bryr sig om jag skriver elaka saker om henne. Hon är nog jävligt van vid att folk snackar skit om henne(det borde hon vara).
Hon verkar egentligen ganska smart, även om hon döljer det bakom sin svinpäls. Jag tror att hon är smart nog att fatta när folk använder hennes namn för att folk ska reagera.
För hon har blivit så upplyft av media att om man vill starta en disskution eller bara få uppmärksamhet, så räcker det att nämna hennes namn.
Jag kunde lika gärna dedikerat inlägget åt hur dåligt Stockholm är, för jag hade fått likadana reaktioner.
Att jag aldrig varit i Stockholm kan ju jämföras med att jag aldrig träffat blondinen.
Men kampen mellan Göteborg vs. Stockholm, att hata eller älska blondinbella, IFK vs. gais kommer alltid att vara där.
Så länge folk tar åt sig av skiten "dom andra" säger.

Allt det är ju grundat i ens fördommar. Har du inga fördommar är du inte mänsklig. Eller bara jävligt tråkig.
För vad vore livet utan debatter, disskutioner, olika åsikter och olika perspektiv?
Jävligt tråkigt. Tänk om man inte hade haft Göran Persson eller Maude Olofsson att kritisera och håna?
Tänk om inte politik funnits? Tänk om hela samhället var en beige gegga, alla tyckte samma och hade samma smak.

Så alla tråkiga människor som tror att dom är fördomsfria, sluta inbilla er själva det.
Att försöka vara fördomsfri är bra, men ingen kan vara det. För det finns så många idioter som tycker att du är dum i huvudet.

T.ex. dom som tycker att vi inte borde ta in invandrare. Men det tar jag någon annan gång.

We hope you enjoyed your stay. It's good to have you with us, even if it's just for the day.
Ps. fuck you


Kommentarer
Postat av: Alexandra Östling

Haha klockrent Ellie!

2009-05-11 @ 18:35:20
URL: http://alexandrajasmin.blogg.se/
Postat av: Sara Andersson

Kan inte hjälpa att märka att du är väldigt negativ, faktiskt så verkar alla dina inlägg vara negativa.

Även fast att ämnet inte negativt så verkar hela vinkeln du skriver ifrån vara det.

PS. Allt det här "Ps. fuck you" snacket ser bara ut vara en försvarsmekanism, fast kanske är det ditt sätt att försöka övertyga folk om att du inte bryr dig, men det gör du säkert ändå.

Negativa personer tycker jag också att du kan lägga i facket för tråkiga personer.

2009-05-11 @ 23:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0