Apan Ola

Jag kollar nu på Historien om Ola, en dokumentär om schimpansen Ola.
Ola som levde med människor, i en lägenhet i Stockholm och var skådespelare.

Det är så faschinerande hur mycket som barn de agerar. Människoapor alltså. Fast vanliga apor också, men inte på samma sätt.
Och så mycket de förstår... Jag tycker det är svårt att bedöma hur mycket ett djur, ett barn eller mentalt handikappad förstår. Så det är svårt för mig att behandla barn som barn, eller djur som barn för den delen.
Och vad småbarn beträffar, tja, jag är väl inte helt bekväm med småbarn...
Detta har ju en fördel, jag behandlar aldrig våra hundar som bebisar. Förutom våra valpar, eller kattungar.

Nu känner jag att jag driftar bort hela tiden, eftersom jag egentligen vill spela... Det passar perfekt nu när det är så dåligt väder.
Så för att wrap it up, djur har känslor, jag ska spela.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0