Svennebanan

Bästa låten som är sann och rolig.
För sann är den.

Har färgat/blonderat håret, champangeblond. Det måste vara en ny färg.
Champangeblond...
Har ju hört talas om champange i samband med färger men detta är nog något nytt. Eller börjar min farhåga kicka in redan nu? Är jag påväg att bli gammal? Jag förstår att jag är påväg så klaga inte. Men är jag redan så gammal att jag inte hänger med i nymodigheterna?
Jadu...

Var ute för en liten stund sedan och rastade Tindra (ca 23.45), det var förvånandsvärt varmt ute. Trots foppatofflorna och att jag ingen jacka hade.
Nu är den här igen. Katten. Katten som går och jamar utanför vårat hus. Trots att vi har två hankatter. Som är kastrerade dessutom.
Idiot.

Lägger upp bilder på håret och gårdagens händelse senare på dagen. Efter att jag fått sova.
Har nämnligen bara en lektion imorgon, vilket är gött.

För övrigt drömde jag om Martin Timell förra natten... Och Natalie Portman.... Underliga saker.

Det är konstigt att man drömmer egentligen. Varför drömmer man, vad är det man drömmer?
Hur kan nyfödda drömma, vad drömmer de? Man drömmer om saker men aldrig gjort, typ att man kör bil eller har sex. Hur kan man göra det? Sex förstår jag en del, eftersom det är en instinkt och allt det där. Men det är ju knappast en instinkt att köra bil...
Och vad drömmer nyfödda valpar/kattungar om?
De kan varken se eller höra något, de har ingen erfarenhet av något annat än att lukta och andas. Känna handdukar, händer, läppar och tungor mot pälsen.
Men inget annat. Så varför drömmer de?

Och jag tycker det är lite bitterljuvt med sömn/drömmar. Ibland vill man aldrig vakna upp eller sluta sova. Speciellt om man är lite deppig och precis drömt något trevligt.
Ändå känns det som att i alla fall jag behöver drömmar. Fast jag hatar dem. Jag hatar dem ju bara för att jag älskar dem för mycket. Men det är bra, allt är bra. Drömmar är bra. Inte livet dock, men det är en annan sak och det tar jag hand om imorgon.

Citat är kickass.
Goodbye now. Fuck off.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0