Phil Collins

Jag sitter här, för alltid.

Jag såg på Tyra Banks show igår och kom fram till att alla i Amerika är rasister. Så om du är det, är du välkommen dit. Du kan bo där med alla andra skitar.
Programmet gick förmodligen ut på att man skulle bejaka alla raser och få fram alla fördommar och likheter.
Men en delvis vit tjej sa att hon ogillar vita människor, att dom är fördomsfulla, och det gör mig riktigt förbannad. För när man säger att en hel ras är fördomsfull säger man egentligen att man själv är det. Men å andra sidan är hon ju amerikansk. Och där har jag fördommar, även om jag har så öppen syn som möjligt, är det alltid i Amerika som all rasism finns.
Och ja, det finns rövhuvuden på min skola med, men jag vet att det bara är för att dom inte vet något. Ett helt land, så rikt och "bra", kan inte vara rövhuvuden för att dom inte vet något. Det är för att dom inte vill veta något.
Sedan kommer en kinesisk tjej och säger att hon hatar att folk tror att hon är Korean(fast hon liknade inte ens en korean). Anledningen till detta var för att folk från Korea bara vill ha märkeskläder och dom tror att dom är bättre än andra asiater.

Rasism är en av de saker som aldrig slutar förvåna och irritera mig.

Jag skrev lite imorse i min bok, lite personligt. Det är ovanligt för mig att överhuvud taget försöka skriva personligt förutom i min dagbok. För här gills inte, det är bara mina ytliga tankar. Komplexa, trassliga tankar som kanske behöver sippra ut lite. Så fuck you om du inte gillar det, ingen tvingar dig att läsa.
Jag ska förmodligen lägga upp lite snygga bilder för jag är besatt och kåt.

Lyssnar på Phil Collins - In the air tonight
Så jävla grym.

Jag tror att jag är nåt.

Good bye for now.

Kommentarer
Postat av: sandra h

Tittade också på Tyra Banks, det förvånade mig verkligen hur vissa ser på saker och ting. ^o)

2009-05-06 @ 23:17:09
URL: http://sandraaaaaaah.fashionblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0